کد خبر 1649182
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
سعدالله زارعی و هادی محمدی

سایه انتقام و مقاومت مشروع ایران و جبهه مقاومت، که زمان وقوع خود را در شمارش معکوس قرار داده‌اند، تحولات منطقه را در سراشیب بحران بیشتر و مرزهای برافراشتن پرچم سفید اسرائیلی نزدیک کرده است.

به گزارش مشرق، هادی محمدی طی یادداشتی نوشت: از ۱۲ روز گذشته رژیم صهیونیستی با ورود به یک پروسه پرشدت تروریستی در جنگ به دنبال معکوس کردن تمامی شکست‌ها و ناکامی‌ها در یک سال گذشته در غزه بود و با اجرای عملیات پیجر و بیسیم و سپس ترور دسته جمعی تعدادی از فرماندهان یگان رضوان و نهایتاً عملیات در محله حاره حریک ضاحیه بیروت که به شهادت دبیرکل حزب‌الله، سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان و تعدادی از مسئولان حزب‌الله منجر شد، فضای سنگین رسانه‌ای و عملیات روانی را در تصویر یک پیروزی به اجرا گذاشت.

با اینکه رخدادهای فوق خسارتی جدی ارزیابی می‌شود، ولی با نگاه به توانمندی‌های ساختاری و سیستماتیک حزب‌الله و توانمندی‌های بی‌تردید نظامی آن و اهدافی که نتانیاهو و دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی برای این عملیات‌ها ترسیم کرده بودند، حاصل این اقدامات در سطحی تاکتیکی قرار گرفته و امکان تغییر معادله قدرت و جنگ را نداشت.

حزب‌الله به سرعت و به‌رغم فضای سنگین روانی و خسارت به وجود آمده، اقدام برای جایگزینی و انتصاب‌های لازم و سیر ساختاری برای انتخاب دبیرکل جدید خود را دنبال کرده، ولی برنامه‌ریزی‌های نظامی بر اساس طرح‌های دقیق پیش‌بینی شده، به شکل قوی استمرار یافته و به عنوان اولین واکنش به اقدامات تروریستی و جنایتکارانه، شعاع و شدت عملیاتی خود را به فراتر از تل‌آویو رسانده و استحکام سازمانی و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت.

در عملیات مجرمانه ضاحیه، برخلاف همه شدت ۸۳ تنی بمب‌ها و بمب سنگرشکن و روایت قدرتی که در رسانه‌ها ترویج کرد، بر اثر انفجار به شهادت دبیرکل حزب‌الله و دیگر عزیزان مقاومت منجر نشد و در این بمب‌ها از گاز شیمیایی استفاده شده که مصداق روشن جنایت جنگی است و رژیم صهیونیستی تلاش کرد با روایتی کذب، به نفوذ و قدرت اطلاعاتی خود متمرکز شود تا اصل به‌کارگیری تسلیحات ممنوعه به حاشیه رود.

در فضای امنیتی و روانی موجود، رژیم صهیونیستی که در ابعاد مختلف نظامی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در مرز بحران قرار گرفته و حتی برای تأمین نیروی نظامی به اعطای تابعیت به پناهندگان آفریقایی روی آورده تا ناتوانی و خستگی و بی‌انگیزگی نظامیان خود را جبران نماید، برای اختلال در روند بازیابی ساختاری حزب‌الله ژست عملیات زمینی محدود در خاک لبنان گرفت که با واکنش مقاومت روبه‌رو شد و حزب‌الله نیروهای نظامی یا اهداف یکصد کیلومتری، تل‌آویو و مرکز موساد و پایگاه ۸۲۰۰ و نقاط حساس آن‌ها را با موشک‌های نسل جدید هدف قرار داد.

در معادله فعلی، رژیم صهیونیستی با تصور اینکه توان نظامی حزب‌الله دچار انفعال است، پیروزی‌سازی و تثبیت و تحکیم کارکردهای عملیاتی ۱۲روز گذشته را به کمک تبلیغاتی هالیوودی در دستور کار قرار داد، ولی به شدت از یک پدیده استمرار و افزایش فرسایش رنج می‌برد. یعنی آنچه قرار بود با بزرگنمایی و راهبردی کردن عملیات‌های ۱۲روز گذشته به یک پیروزی قطعی تبدیل شود و نتایج سیاسی آن را کسب کند، معکوس شد و نه تنها اهداف اعلام شده به حاشیه رفته، بلکه با گسترش دامنه عملیاتی مقاومت، جمعیت آوارگان و شرایط اضطراری و خسارت‌های گوناگون خود را به شدت افزایش داده و در ظرفیت جنگ فرسایش پرشدت قرار گرفته است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی و امریکا در کابوس واکنش ایران به جبهه مقاومت، در شرایط اضطراب و خوف به سر می‌برند و عملیات‌های مقاومت عراق و یمن، در کنار شدت گرفتن عملیات‌های حزب‌الله، تصویر کارکردهای تروریستی ۱۲ روز گذشته به حاشیه رفته و به زودی، با موج جدید و وسیع‌تری از انفجار بحران‌های داخلی مواجه خواهد شد و قواعد جنگ و ابتکار عمل عملیاتی حزب‌الله و مقاومت منطقه‌ای، رؤیای پیروزی توهمی نتانیاهو را به کمتر از حباب تبدیل می‌کند.

سایه انتقام و مقاومت مشروع ایران و جبهه مقاومت، که زمان وقوع خود را در شمارش معکوس قرار داده‌اند، تحولات منطقه را در سراشیب بحران بیشتر و مرزهای برافراشتن پرچم سفید اسرائیلی نزدیک کرده است. این اولین پیامد به برکت خون شهدای اقدامات تروریستی و شهادت سیدحسن نصرالله است که باقی مانده ارکان این رژیم را ویران می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    4 0
    خیلی باحالید
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    8 1
    به امید پیروزی حزب الله
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    1 6
    چیزی از حزب الله باقی نمونده احتمالا تا یکی دو ماه دیگه لبنان رو پاکسازی کنن
  • منطقی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    4 1
    نتانیاهو باید قصاص شود و کشتن او مباح و قصاص نفس اسماعیل هنیه و جناب آقای سید حسن نصرالله است .
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
      1 1
      احسنت
  • مرتضی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    0 1
    مثل اینکه این تحلیل قبل از عملیات وعده صادق ۲ بوده.خوب بود بروزرسانی می شد.ممنون
  • FR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    0 0
    محو دولت کثیف صیهونیستی آرزوی قلبی تمام عمرمان بوده که انشالله قطعی ست !
  • کاظم ابرنجین IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    0 0
    ناتو اروپا سازمان ملل چرا اسراعیل جنایت کار را محکوم نمی کنید از سلاح های ممنوع استفاده میکند وشما دم از حقوق بشر حرف می زنید مرگ بر صهیونیست کودک کش خون ریز مرگ بر تمام اشغال گران مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس